Re: Unix

From: Brian A. Knudsen (none@brian--diku.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 27 Apr 2001 - 11:10:30 CEST

From: "Brian A. Knudsen" <none@brian--diku.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Unix
Date: Fri, 27 Apr 2001 11:10:30 +0200

  semop - Performs semaphore operations

hmmm, den fortalte mig ikke meget om hvor udelelig semaforene er. Sikre
de total udelelighed? et meget simpelt eksempel er :

nogle bruger-objekter som får et unik identifier (som jeg gerne vil
tildele dem) ved oprettelse. Der kaldes derfor en tildelings routine i
constructoren. denne routine vil jeg gerne have til at se ud som
følgende:

int global_conter=0;

int counter() {
 int i;
 sem.wait()
 i=global_counter++;
 sem.signal()
 return i;
}

således at der ikke kan opstå dobbelt tildeling under parralelitet (lad
os antage der er 10 objekter der konstant oprettes og køres
counter() ).

Kan man anvende unix semop til det ?

- Brian