Re: [FreeBSD] dvd/dma problemer

From: Munish Chopra (none@messiah_man--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 26 Apr 2001 - 21:22:48 CEST

From: "Munish Chopra" <none@messiah_man--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: [FreeBSD] dvd/dma problemer
Date: Thu, 26 Apr 2001 21:22:48 +0200

Xine har problemer med mange, mange ting. Men det bliver vist bedre og
bedre...Jeg kan ikke huske om xine bruger mpeg2play eller noget i den
retning, men der bliver arbejdet rimelig hårdt på alle de projekter, så de
stabiliserer sig nok snart.

MTRR: Memory Type Range Register.De bruges til at kontrollere CPU'ens adgang
til...RAM'en. Jeg mener Intel opfandt dem (det er i hvert fald Intel der har
givet dem navnet), mens AMD har en licens. Cyrix og andre mindre clones
bruger lignende elementer...jeg kan ikke lige komme på hvad de hedder.

Håber det hjælper.

Cheers,
Munish