Re: 3c509 Netkort. (3com)

From: Dan Larsen (none@nerd--nerdcoders.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 26 Apr 2001 - 16:13:15 CEST

From: "Dan Larsen" <none@nerd--nerdcoders.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: 3c509 Netkort.  (3com)
Date: Thu, 26 Apr 2001 16:13:15 +0200

> Jeg sidder og bakser med mit netkort 3c509 fra 3com
Har været der :o)

> Jeg ved ikke hvad jeg præcist skal skrive for at få det
på 3com's hjemmeside, kan du hente drivere til kortet deriblandt er der et
lille konfigurations-program (som skal køres i dos :o( så hvis du ikke har
en diskette der kan starte msdos sys... skaf det :o)
Med dette kan du ændre kortets konfiguration til at køre RJ45, samtidig skal
du lige hold øje med hvad adresser der er assignert til (IRQ osv...).
Når dette er gjort... er min viden ikke så meget længere med OpenBSD, men
med FreeBSD skal det kompileres ind i kerne, hvilke adresser kortet har...
Den nemmeste måde er ved at angive det ved installtionen (stadig FreeBSD :o)
Da du her kan ændre kerne opsætningen.

Håber det hjælper :o)

/Dan