Re: opgradering til 4.3

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 22 Apr 2001 - 15:35:34 CEST

From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: opgradering til 4.3
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sun, 22 Apr 2001 15:35:34 +0200 (CEST)

Peter I. Hansen wrote:
> Jeg havde ikke en make.conf i /etc . Jeg har kopieret default filen fra
> /etc/defaults , men hvad skal editeres ?

Den overskriver system defaults med dine værdier (ligesom
/etc/rc.conf). Det er derfor ikke en god ide at lave en kopi,
nøjes med at sætte de "options" der er vigtige for dig.
Min ser ud som:
  CFLAGS= -O -pipe
  NOPROFILE= true # Avoid compiling profiled libraries
  COPTFLAGS= -O -pipe
  USA_RESIDENT= NO
  MASTER_SITE_BACKUP?= \
          ftp://ftp2.dk.freebsd.org/pub/FreeBSD/ports/distfiles/${DIST_SUBDIR}/
  MASTER_SITE_OVERRIDE?= ${MASTER_SITE_BACKUP}
  COMPAT22= yes
  COMPAT3X= yes
  NO_FORTRAN= true # do not build g77 and related libraries
  NO_OBJC= true # do not build Objective C support
  NODESCRYPTLINKS=true # do not replace libcrypt -> libscrypt links
Du burde kunne bruge den som et godt udgangspunkt.

> Jeg er heller ikke helt med på hvad 'script /tmp/buildlog' betyder.

script starter en ny shell, og sørger for at alt output bliver
logget til den angivne fil (man script).
På denne måde genereres en log af hvad der skete.
Det er således ikke nødvendigt at script'e men det er et godt
værktøj hvis men senere skal se hvad der skete/gik galt.

        FJ

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---