RE: samba og nt-domain

From: michael dreves (none@michael--karolinelund.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 19 Apr 2001 - 16:47:10 CEST

From: "michael dreves" <none@michael--karolinelund.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: samba og nt-domain
Date: Thu, 19 Apr 2001 16:47:10 +0200

On Thu, 19 Apr 2001, michael dreves wrote:

> hey,
>
> er der nogle der har en hurtig løsning på hvordan jeg joiner min samba
> server til mit nt domain, således at samba henter user/passwd fra min nt
> controller (win2k). jeg har sat security=domain i smb.conf, men min
> smbpasswd -j fejler.....

Hvis du vil hente passwrods fra din windows-dims, skal du slet ikke
bekymre dig om passwords på UNIX-siden.

security=server
password server = win2k-server

skulle være nok.

det gør vist ikke at min unix box bliver medlem at mit nt domain.
har også sat password server op, men det er jo bare en pointer, ikke
en tilladelse til at nappe passwords derfra....

/kristian