[TEKNIK] vreg+FreeBSD+Linux [dualboot]

From: Johnny Dann Jørgensen (none@jdj--nypost.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 11 Apr 2001 - 15:35:37 CEST

Date: Wed, 11 Apr 2001 15:35:37 +0200
From: Johnny Dann Jørgensen <none@jdj--nypost.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: [TEKNIK] vreg+FreeBSD+Linux [dualboot]

Hej BSD-teknik.

Da FreeBSD/Linux er venner, skulle jeg lige prøve at install
communicator-v476-us.x86-unknown-freebsd.tar.gz på min Linux ext2
partion. Det gik ikke så godt, da jeg fik en masse ..so.N dependencyes
problemer. Dog har jeg fået det kogt ned til, at jeg kun mangler
versao-conectiva. Jeg installerer conectiva-release-6.0-1cl-noarch.rpm,
men linuxconf-vregistry-1.21r6-7cl vil ikke kendes til pakken.

Jeg ved, at 70% af FreeBSD-programmerne kan bruges på Linux.

Mit STORE ønske er, at jeg kan få dualboot Linux/FreeBSD på min
maskine, så jeg bedre kan sammenligne.

Det nærmeste jeg er kommet til dualboot:
http://www.image.dk/~nkbj/Linux+FreeBSD/
Findes der mere ?

Med den nyeste FreeBSD-cd, har jeg oprettet et par disketter med
henholdsvis kern.flp og mfsroot.flp, men hvis jeg booter på dem,
og fortsætter install, sletter det jo min Linux.

Det jeg ønsker er, at bootloaderen <lilo?> giver mig det frie valg
mellem FreeBSD og Linux, når jeg starter maskinen.

--=20
Johnny Dann Jørgensen | jdj@nypost.dk | eebbjdj@koegekom.dk

FreeBSD kommer fra en væsentlig ældre tradition. Sidst jeg checkede
FreeBSD outperformede den Linux på netværkssiden, mens Linux var
bedst til disk I/O.

        -- Ole Tange, Tue, 25 Aug 1998 10:55:24 +0200 (CEST)