Re: Postfix

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 24 Oct 2000 - 21:11:29 CEST

Date: Tue, 24 Oct 2000 21:11:29 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix

On Tue, Oct 24, 2000 at 09:02:31PM +0200, Kenneth Karlsson wrote:

> Hvordan hede hule h... ser man hvad der ligger i mailkøen på en postfix SMTP server ?
> Mailq er jo til Sendmail, og qmail-qread til Qmail, men jeg kan ikke finde den magiske kommando til postfix ?!

mailq - postfix bruger i store træk samme kommandoer som sendmail.

Du skal blot sikre dig at det er postfix's version af mailq du kører,
men det er sikret hvis du har fulgt INSTALL's anvisninger ...

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.