Re: HylaFax

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 23 Oct 2000 - 07:29:57 CEST

From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: HylaFax
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Mon, 23 Oct 2000 07:29:57 +0200 (CEST)

Sven Esbjerg wrote:
> ^^^^^^
> undrer mig da vgetty ikke kommer med mgetty+sendfax

Jo den gør.
Min gamle mgetty+sendfax installation har vgetty med, og jeg har lige bygget
den nyeste version fra ports, som også genererer vgetty.

> OK så vidt jeg kan se er vgetty ikke med i nogen af ovenståendes portsystemer.
> Mgetty er såmænd ikke engang med under OpenBSD - følgende er begrundelsen:
> ===> mgetty-1.1.21 is marked as broken: insecure tempfile handling: can
> overwrite any file on the system.

Den nuværende version er 1.1.22, så man kunne håbe (forvente ?) et det var
fixet.

> Ja - ja det må jeg jo så kigge på ved lejlighed. Om ikke andet er det muligt
> at lave et jail til det.

Det burde vel ikke være nødvendigt når man ikke kører mgetty på sin FW.

Mgetty+sendfax+vgetty fungerer iøvrigt ganske glimrende. Mit gamle
ZyXEL 1496 har fået nyt liv som telefonsvarer - og det har da også
modtaget en enkelt fax (der dog ikke var til mig ;-).
Det var egentlig en ganske underlig oplevelse at komme hjem og finde en
e-mail med en fax i - specielt fordi jeg ikke havde overvejet fax delen
overhovedet.

Opsætningen er RET nem:
I /etc/ttys:
  cuaa4 "/usr/local/sbin/vgetty" unknown on insecure
Under installationen svarede jeg på spørgsmålene, og så har jeg en vag
erindring om at jeg selv skulle tilrette voice.conf. Derefter virkede
det bare.

Skulle nogen af jer (mod forventling) have problemer med at få det
til at spille, så sig til. Så uploader jeg mine config-filer et sted.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen       Email: fj@batmule.dk       Phone: +45 3916 1833
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---