Re: Opsætning af net.

From: Soeren Schroeder (none@sch--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 11 Oct 2000 - 09:22:03 CEST

Date: Wed, 11 Oct 2000 09:22:03 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Soeren Schroeder <none@sch--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Opsætning af net.

At 10-10-00 18:24 +0200, you wrote:

>Jeg får CCs 384/384 kbit/s ADSL forbindelse.

Til denne forbindelse leveres en CISCO 677 router, med nat og portdirector.

Den klarer det hele for dig, og med mindre du skal sætte servere op som
skal kunne nås fra verden, skal du intet gøre, udover at enable dhcp på
maskinerne.

Serverfunktionaliteten løses ved at lave port-redirection på 677-eren,
således at feks port 80 føres videre til port 80 på 10.0.0.2

Se desuden http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/

Du kan også lave en "map alle porte til 10.0.0.2" regel, og så sætte en box
op og lave firewall/net med hvis du ønsker dette. I så fald kan min side:
http://dot.adsl.dk/natd/ give et par hints.

--
Søren Schrøder  -  sch@cybercity.dk  -  PGP-key available on request
      "To define recursion, we must first define recursion."