Re: Anbefaling af server

From: Morten Seeberg (none@ml--seeberg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 09 Oct 2000 - 09:15:00 CEST

From: "Morten Seeberg" <none@ml--seeberg.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Anbefaling af server
Date: Mon, 9 Oct 2000 08:15:00 +0100

> Jo, ganske fint. De kan leveres med en NetRAID-1si hardware RAID
> controller.
> Hvor har du det fra?

http://www.freebsd.org/handbook/install-hw.html

Jeg mente selvfølgelig under FreeBSD, så vidt jeg ved er der ikke support
for NetRaid under FreeBSD, og han spurgte jo til en god FreeBSD server :)

Derfor kan jeg kun anbefale Compaq servere, da de har supporterede RAID
controllere nu, men der er 2 ting man skal være opmærksomme på der:

1. Der var noget snak på mailinglisterne om at der var lidt problemer med de
nye modeller, ML hedder de vist.

2. Det er vist ikke alle de helt nye RAID controllere som IDA driveren
understøtter.

Derfor hvis man vil have hardware Raid af samme mærke som serveren så er
Compaq et godt valg, men man skal lige sørge for at gøre ens leverandør
opmærksom på, at man gerne vil "låne" serveren de første uger, til at teste
det hele virker.