fdisk i FreeBSD 4.1.1

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 19 Nov 2000 - 16:49:41 CET

Date: Sun, 19 Nov 2000 16:49:41 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: fdisk i FreeBSD 4.1.1

Det kunne se ud som om der en fejl i fdisk i FreeBSD version 4.1.1 og muligvis
andre af de 4.x versioner der findes. Fejlen forekommer hvis man opretter en
ny partitions-tabel og genstarter. Man får nu meldingen 'Invalid partition
table' og kan ikke komme videre. Fejlen er rapporteret til FreeBSD udviklerne.

Hvorfor skriver jeg det så her? Fordi jeg i går aftes besluttede mig for at
slette en gammel Linux partition og lave den om til ufs. Da jeg i dag startede
min computer fik jeg ovennævnte fejl. Efter meget bøvl med at lave floppy'er på
en gammel Win95 maskine opdagede jeg at 4.x floppyerne ikke kunne klare
problemet. Efter nogen søgning på nettet kunne jeg se at problemet lå i fdisk
under version 4.x. Jeg hentede 3.4 floppyerne og prøvede igen og det virkede.

Det er ikke lige en fejl man venter i en release version og derfor skriver jeg
det her - hvis nogen skulle komme til at lave det samme som jeg.

Så var jer for fdisk i version 4.1.1 og evt. andre.

Vh.
Sven