Re: sendmail og newaliases

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 12 Nov 2000 - 13:20:23 CET

Date: Sun, 12 Nov 2000 13:20:23 +0100
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: sendmail og newaliases

Sven Esbjerg wrote:

> Brugere skal ikke som standard have lov til at pille ved systemfilerne heller
> ikke aliases. Brug sudo til de brugere der skal kunne ændre aliases.

Nu er der jo ikke tale om, at de skal ændre aliases - kun at de skal
køre newaliases (en betroet bruger har adgang til at rette i én
tekstfil, som indeholder en mailliste). Men ellers er jeg principielt
enig med dig.

--
Jens Fallesen  <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>                                   O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark