Quota.

From: Jacob Nielsen (none@JNI--mobilix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 01 Nov 2000 - 13:21:30 CET

From: Jacob Nielsen <none@JNI--mobilix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Quota.
Date: Wed, 1 Nov 2000 13:21:30 +0100

Hejsa,

Jeg har nogle problemer med at komme igang med quota. Jeg har siddet og læst
i handbook'en på freebsd.org. En detalje jeg ikke forstår helt, er om det er
muligt at lave quota på f.eks /usr/home/ når dette ikke er mountet i
/etc/fstab. Der er det mounted /usr. Altså se her ->

/dev/ad0s1f /usr ufs rw 2 2

Sådan ser det ud. Hvordan laver man så quota på alle sine brugere? Og
hvordan skal det se ud i fstab?

Hvis jeg laver en ->

/dev/ad0s1f /usr/home ufs rw,userquota
1 2

Bliver det meget underligt og det virker ikke. Jeg ved ikke det overhovedet
kan lade sig gøre på den måde.

Jeg skal bare have lavet så alle mine bruger f.eks har en quota på 100mb,
hvordan laves det? Skal hver bruger sættes op i fstab eller hvordan fungere
det ?

Regards,

Jacob Nielsen
Hostmaster / Field Engineer
Mobilix Internet and Messaging dep. (EDD/INM)

Mobilix ISP platform is powered by FreeBSD.
FreeBSD: The Power to Serve (http://www.freebsd.org)