Re: FreeBSD og Promise UDMA66 RAID Ctrl ???

From: Michael Hembo (none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 21 May 2000 - 10:25:36 CEST

From: "Michael Hembo" <none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FreeBSD og Promise UDMA66 RAID Ctrl ???
Date: Sun, 21 May 2000 10:25:36 +0200

Hej Jakob

>FreeBSD 4.0 finder en Promise UDMA66 Ctrl. når den starter..
>men den finder den som en alm. ctrl.
>Hvordan får jeg den overbevist om at det er en RAID ctrl ??

Nu har jeg ikke brugt den Promise ctrl'er, men en enkelt tidligere model (nogle år tilbage) og så Tekram's DC6xx serie IDE cache/raid ctrl'ere. BSD skal ikke se den som andet end en EIDE device. Alt raid, om det er 0, 1 eller 1+0, sker hardwaremæssigt på controlleren, og konfigureres via dens bios.

Så hvis du sætter 2 18Gb diske og striper dem i controllerens bios, så vil controlleren præsentere det som en 36Gb overfor BSD...

Michael