Re: problemer med min maskines hardware

From: jyrgen (none@oz6agb--yahoo.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 06 May 2000 - 08:27:36 CEST

Date: Sat, 06 May 2000 08:27:36 +0200
From: jyrgen <none@oz6agb--yahoo.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: problemer med min maskines hardware

Flemming Jacobsen skriver:

> Et godt testprogram er at installere fuld source og derefter køre dette
> script (som root - det piller IKKE ved dit system, alt output genereres
> i /usr/obj - ha' 200MB fri):
>
> ----8<---- ----8<---- ----8<----
> #!/bin/sh
>
> cd /usr/src
>
> while : ; do
> make buildworld >/dev/null
> done
>
> Fejlfri hardware SKAL kunne køre dette script uafbrudt i al evighed.
> Tvivlsom hardware vil næsten altid resultere i at konsol loggen
> [...]
Jeg får ikke noget signal 11. Men jeg er til gengæld udsat for fatal
disk error, mener jeg den skrev da jeg så det. Det der sker er at den
restater. jeg er næsten sikker på at et ikke er diske da det er en helt
ny ibm disk. Der var også problemmer med en anden disk.
Hvor bliver såfan en fejl logget???

/jørgen