Re: Win2k vs. FreeBSD og netværksperformance

From: Søren Klintrup (none@bigchief--aub.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 13 Jun 2000 - 22:27:26 CEST

From: Søren Klintrup <none@bigchief--aub.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Win2k vs. FreeBSD og netværksperformance
Date: Tue, 13 Jun 2000 22:27:26 +0200

----- Original Message -----
From: "Jacob Bohn Lorensen" <none@jacob.lorensen--e-postboks.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Cc: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Tuesday, June 13, 2000 10:05 PM

> Æhm - menøhm - altså - æh - det virker jo fint mellem FreeBSD<->Win98,
> men ikke hvis jeg med _samme_maskine_, _samme_netkort_,
> _samme_kabler_, booter win2000 og taler med den
> _samme_freeBSD_maskine_. Så det kan jo ikke rigtig være netkortet på
> FreeBSD-maskinen (selvom det er et skodbilligt netkort (195,- for
> 10/100mbit)

Det kan sagtens være et problem med sammenspillet mellem w2k driveren og
FreeBSD 4.0 driveren ...

ligemeget hvad så vil jeg anbefale at du prøver med et ordentligt netkort -
et 3com Etherlink III er udemærket hvis du kun skal køre 10 Mbit ... dog
bruger det lidt extra CPU da det er ISA baseret .. ellers er 3com Fast
Etherlink XL og Intel Pro 100+ nogle udemærkede kort ..

Mvh
Søren