Re: Erfaringer med FreeBSD på Alpha?

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 Jul 2000 - 12:24:24 CEST

Date: Tue, 25 Jul 2000 12:24:24 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Erfaringer med FreeBSD på Alpha?

On Tue, Jul 25, 2000 at 10:39:35AM +0200, Jorgen Frojk Kjaersgaard wrote:
> Er der nogen af Jer, der har erfaringer (gode/dårlige) med FreeBSD på
> Dec Alpha baserede maskiner, evt. med flere processorer? Jeg har uden
> større held forsøgt at finde noget info om det på nettet...
>
> Hvordan performer FreeBSD's SMP med to processorer/med flere end to?

Jeg har ingen erfaring med FreeBSD på alpha, men mht. SMP på i386, så
virker det fint med de dual CPU maskiner jeg har arbejdet med, pt.
skalerer det ikke optimalt med mange CPU'er, det er noget der arbejdes
på i FreeBSD 5.0-current, men jeg ved der er flere som kører med 4 cpu'er
i 4.x

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.