Re: flere mac-adresser paa samme NIC..

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 20 Jul 2000 - 22:30:38 CEST

Date: Thu, 20 Jul 2000 22:30:38 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: flere mac-adresser paa samme NIC..

On Thu, Jul 20, 2000 at 10:26:38PM +0200, Soren Dee wrote:

> Hejsa Liste,
>
> Det her er garanteret ikke et helt Bsd specifikt spoergsmaal, men alligevel;
>
> Jeg vil gerne have min Fbsd til at "emulere" flere MAC-adresser paa det samme
> NIC. Nogen der ved om det kan lade sig goere ?
>
> Havde taenkt paa at bruge "ifconfig .. hw xx:xx:...." til at skifte over
> f.eks. en gang i timen f.eks, men ville lige hoere om der evt. var en nemmere
> maade. (Goer ikke hvis det er noget man evt. skal kerne-hacke lidt for at faa
> til at funge, alle ideer der er mere elegante modtages med kyshaand ;-)

Der er ikke nogen standardiseret måde at gøre det på, langt fra alle
NIC's understøtter det i HW, så for dem er den eneste måde at gøre det
på, at sætte NIC'en i promiscous mode, og lade operativ systemet
filtrere det, andre har hash tabeller som kan bruges til det, men de er
af forskellige størrelse fra NIC til NIC, så igen det er ikke noget man
umiddelbart kan gøre.

Kort sagt, så er din eneste mulighed selv at kigge i koden til den NIC
driver du bruger.

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.