Re: Telnet virker ikke i NetBSD (til StofaNet).

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 20 Jul 2000 - 19:26:35 CEST

Date: Thu, 20 Jul 2000 19:26:35 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Telnet virker ikke i NetBSD (til StofaNet).

On Thu, Jul 20, 2000 at 07:22:51PM +0200, Morten Liebach wrote:

> Og der er desværre ikke sådan en option i NetBSD's telnet, jeg har lige
> prøvet, og desuden telnetter jeg til 192.168.30.2 port 259, så DNS burde
> ikke være et problem.

Det er fuldstændigt ligegyldigt om det er private ip adresser, hvis din
telnet klient forsøger at lave et reverse lookup for den, og dns ikke er
sat korrekt op for disse, så vil du få en timeout.

> Det ville ellers have været lækkert om det hele bare lige havde virket!

Prøv evt. at sætte 192.168.30.2 i din hosts fil, og sikre dig at den
bruger hosts filen før dns ...

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.