forts. vmware

From: Karl Krukow (none@krukow--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 29 Dec 2000 - 13:31:08 CET

Date: Fri, 29 Dec 2000 13:31:08 +0100
From: Karl Krukow <none@krukow--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: forts. vmware

Det er nu lykkedes at starte vmware. Nu vil jeg gerne installere win98 (yuk) som
guest OS. Configurationen gaar tilsyneladende ok, men naar jeg booter med win98
startup disk'en, og vaelger enable cdrom option fra boot-menu'en fryser maskinen
efter et stykke tid!
Vaelges i stedet no cdrom booter den fint!

jeg har sat cdrom drevet til at vaere /dev/acd0a hvilket er FreeBSDs /dev og
ikke linux'es, kan det vaere problemet? - desvaere er der ikke en /compat/linux/dev/cdrom

et andet problem. Jeg har installeret XFree86-4.0 fra ports, men har mistet
ae oe og aa i xterm'erne der startes fra X. De funngerer fint i console mode
og i "alm. X"- altsaa i andre programmer fx netscape.

mvh
Karl