Re: 4.2 "fryser" maskinen ved foerste boot..

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 03 Dec 2000 - 18:03:05 CET

Date: Sun, 3 Dec 2000 18:03:05 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: 4.2 "fryser" maskinen ved foerste boot..

On Sun, Dec 03, 2000 at 06:01:14PM +0100, Mads wrote:
> [...]
>
> Doing initial network setup: hostname.
>
> Maskinen fryser helt, og eneste vej videre er at tage stroemmen fra
> den.. :o(
>
> Jeg har proevet et par gange - med og uden pakker og med forskellige
> distributions. Det er det samme.
>
> Jeg har set at den giver beskeden:
>
> ep0: eeprom failed to come ready.
>
> og:
>
> ep0: Ethernet address 00:00:00:00:00:00
>
> ..et par gange, saa noget kunne tyde paa at netkortet (3COM 3C509-TP)
> ikke virker.. Men det skulle vel ikke forhindre den i at boote??

Det skulle den ikke gøre, sikker på at Ctrl-C og/eller at vente noget
længere hjælper ?

> Denne maskine har koert FBSD 3.2 upaaklageligt foer.

Boot i single user mode, ret /etc/rc.conf til ikke at initialisere dit
netkort, og så prøv derfra.

Eller prøv evt. uden det netkort i maskinen.

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.