Re: xf86OpenConsole

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 01 Dec 2000 - 21:33:59 CET

From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: xf86OpenConsole
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Fri, 1 Dec 2000 21:33:59 +0100 (CET)

Peter I. Hansen wrote:
> Jeg har lige installeret freeBSD 4.2 (En standard install), og kan ikke
> starte X op (med startx).
> Jeg får fejlmeddelelsen :
>
> Fatal server error
> xf86OpenConsole : KDENABIO failed (operation not permitted)
>
> Jeg er ret sikker på at alt er sat rigtigt op med xf86config værktøjet,
> og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved denne fejlmeddelelse.
> Håber at jeg kan få lidt hjælp.

Har du flg. i din kernel config. fil?
  options UCONSOLE #Allow users to grab the console

Hvis ja, så er du nødt til at give os lidt mere information, såsom
hvilken window-manager du bruger (det ligner KDE fra fejlmeddelelsen),
permissions på /dev/console, hvilken XFree version du bruger etc.
Vedlæg også din XF86Config fil og din kerne config. fil.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen       Email: fj@batmule.dk       Phone: +45 3916 1833
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---