Re: Sv: Sv: Forhindre brugere?

From: ElkVixen (none@elkvixen--yahoo.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Aug 2000 - 21:22:30 CEST

Date: Sun, 27 Aug 2000 12:22:30 -0700 (PDT)
From: ElkVixen <none@elkvixen--yahoo.com.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Sv: Sv: Forhindre brugere?
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Vi snakker ikke KUN om host.allow, fordi det er vel
meget let at sætte op, men det ville forhindre ALLE
brugere fra Internettet i at komme ind på min maskine,
ikke sandt? Eller rettere dem jeg sætter ind i
host.allow og host.deny.

Jeg tænkte mere så f.eks bruger A kunne komme ind på
maskinen både via Internettet og via det lokale
netværk, mens bruger B kun må logge ind via det lokale
netværk.

Det kunne jo tænkes at Bruger B var en speciel bruger,
som havde visse rettigheder, som andre bruger ikke
havde eller et let password, som andre bruger heller
ikke har. Derfor burde denne brugers adgang
indskrænkes.

Kristian

PS. Davs Kaboom.....