Stofa?

From: Karl Krukow (none@krukow--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Apr 2000 - 11:37:56 CEST

From: "Karl Krukow" <none@krukow--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Stofa?
Date: Thu, 27 Apr 2000 11:37:56 +0200

Da jeg overvejer at stifte hovedplatform fra Windows og Linux til FreeBSD
(har rodet lidt med det før), vil jeg gerne høre om det er muligt at få
Stofas netforbindelse op at køre i FreeBSD. Det skal helt være muligt for en
ikke expert - hverken i FreeBSD eller netværk.

Et andet spørgsmål:
Jeg har oplevet noget mærkeligt som jeg absolut ikke kan forklare.
Jeg er ved at sætte min dial-up forbindelse til tdk op
i FreeBSD (4.0Release). Jeg er stadig ny, så jeg følger håndbogen
fuldstændigt. Jeg sætter det op, og det ser ud til at virke fint. Jeg kan
tilsyneladende få en forbindelse igennem og nameserveren virker.
Det mærkelige er at hvis jeg connect'er til en server (ftp eller http eller
hvad som helst) så har jeg forbindelse i 5 sekunder eller så, og så dør
forbindelsen fuldstændigt (ftp'en sagde stalled og blev der), og jeg kan
ikke engang resolve navne.
Det er pludselig sket, jeg har haft det til at køre før, hvor forbindelsen
virkede fantastisk... Det lige før jeg skulle til at ringe til tele danmark
og brokke mig - men det ville blot være pinligt, da det sikkert skyldes at
jeg har "root'et" rundt med nogle conf. files, og jeg bare har glemt det.
Dette er alligevel usandsynligt, da jeg geninstallerede og derefter fik
samme problem?

Any suggestions?

mvh karl