RE: Ang. FreeBSD som router

From: Mourad de Riche (none@omnibus--worldonline.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 05 Apr 2000 - 03:56:09 CEST

From: "Mourad de Riche" <none@omnibus--worldonline.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Ang. FreeBSD som router
Date: Tue, 4 Apr 2000 18:56:09 -0700

Hej Jacob,

Hermed en config fil til Userland PPP.

Husk at sætte "GATEWAY_ENABLE=YES" i /etc/rc.conf.

## /etc/ppp/ppp.conf [START]

default:
 set log cbcp id0 lcp ccp chat command connect ipcp lqm phase tun warning
error alert

<PROFIL NAVN HER>:
 set device /dev/<IO ENHED HER>
 set speed 115200
 set dial "ABORT BUSY ABORT NO\\sCARRIER TIMEOUT 4 \"\" ATZ0 OK \\dATDT\\T
TIMEOUT 40 CONNECT"
 set phone <ISP NUMMER HER>
 set authname <PPP BRUGERNAVN HER>
 set authkey <PPP PASSWORD HER>
 set timeout 120
 set openmode active
 set ifaddr 10.0.0.1/0 10.0.0.2/0 255.255.255.0
 delete ALL
 add 0 0 HISADDR

## /etc/ppp/ppp.conf [STOP]

Angiv din ISP's DNS i /etc/resolv.conf.

Brian Somers Userland ppp startes op ved at taste: "ppp -nat -auto <PROFIL
NAVN>".

Test forbindelsen ved at pinge en server på Internettet. (ping www.dr.dk).

Der er mange forskellige måder hvorpå man kan sætte et dynamisk gateway
system op, og det er
faktisk muligt at implementere nogle ret avanceret konfigurationer der er
specielt tilpasset
til at fungere på et sådant system, men ovenstående skulle være nok til at
sætte dig igang.

Med venlig hilsen

Mourad de Riche