Flytning af /var

From: Kenneth Karlsson (none@kak--bitnisse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 02 Oct 1999 - 15:11:48 CEST

From: "Kenneth Karlsson" <none@kak--bitnisse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--hotel.prosa.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Flytning af /var
Date: Sat, 2 Oct 1999 15:11:48 +0200

Nu er den gal igen ... :-))

Jeg driver jo et lille webhotel, og det kører jo selvf. FreeBSD. Nu er der ved at være så mange kunder på den, at installationsfejlene begynder at melde sig, et af dem er pladsen på /var, som default ligger på 40 MB. Jeg kører med QMail og Maildir delivery, men al post ryger jo igennem /var/qmail/queue, og det afstedkommer indimellem plads mangel.

Nu er mit spørgsmål så ...
Min tanke var at smide en ekstra disk i, (har en liggende på 2 GB), mounte den, og lave en mv /var /newdrive. Derefter rette fstab således at den nye disk blev til /var. Men hvad med rettighederne, ryger de fløjten ? er der andre foranstaltninger som jeg skal være opmærksom på ?

M.v.h
Kenneth Karlsson
CCA / CDS
* BSD/Dk - http://www.bsd-dk.dk