Re: Boot CD/floppy til NetBSD/macppc?

From: Erik Bertelsen (none@erik--mediator.uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 May 1999 - 21:10:29 CEST

Date: Thu, 27 May 1999 21:10:29 +0200
From: Erik Bertelsen <none@erik--mediator.uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: Re: Boot CD/floppy til NetBSD/macppc?

On Thu, May 27, 1999 at 12:51:35PM +0200, Lasse Hillerøe Petersen wrote:
> Hej!
>
> Jeg har downloadet NetBSD 1.4 macppc; men jeg kan ikke hitte ud af at
> installere det. Til mac68k versionen findes der et par Mac-værktøjer der er
> behjælpelige, men installationsvejledningen til macppc siger intet om,
> hvorvidt disse kan/skal bruges. Der følger en boot.fs.gz fil med, som jeg
> formoder er en boot floppy, men hvordan får jeg den over på en floppy?

Paa en unixmaskine gunzip'er du den og kopierer diskbilledet over paa det
raa diskettedevice med dd (dog ikke paa en NetBSD/mac68k, da du her ikke
kan anvende diskettedrevet).

Paa en dos/windows-pc gunzip'er du den og finder rawrite.exe, f.eks. fra
et BSD ftp-arkiv, og lader den skrive disketten.

Diskette boot'es fra Open Firmware med saadan noget som 'boot fd:' eller
'boot fd:0'.

Den skulle selv starte installationsprogrammet.

- Erik