Re: Köra Linux-program i FreeBSD

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 16 May 1999 - 01:13:30 CEST

Date: Sun, 16 May 1999 01:13:30 +0200
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: Re: Köra Linux-program i FreeBSD

Johan Andersson wrote:

> Hejsan!
>
> Jag undrar vilka filer jag ska installera för att i FreeBSD kunna köra
> Linux-binära filer?
> Det vore kul, då kunde man nästan avinstallerat Linux och bara kört
> FreeBSD juh =)

Mount el. kopier indholdet af din linuxpartition i /compat/linux og kør
kommandoen "linux" (kun nødvendigt hvis du ikke har COMPAT_LINUX i din
kernel config) og se hvordan reboot(8) bliver overflødiggjort ;-). Det
er formodentligt kun nødvendigt at have /compat/linux/{lib,usr/lib}
tilstede.

Er der andre der oplever FreeBSD genstarte spontant ved afvikling af
Linux programmer. Sidst jeg prøvede genstartede FreeBSD ved kørsel af
guname (GNOME version af uname). "ls" fik også maskinen til at genstarte
på et tidspunkt.

--
Hroi Sigurdsson
hroi@get2net.dk