Re: FreeBSD fråga...

From: Johan Andersson (none@zrq501j--tninet.se.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 08 May 1999 - 20:05:24 CEST

Date: Sat, 08 May 1999 20:05:24 +0200
From: Johan Andersson <none@zrq501j--tninet.se.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: Re: FreeBSD fråga...

> Godt valg. Billigere og lyder bedre end SoundBlaster.

Hade det inte suttit på moderkortet så hade jag inte haft det...

> Tilfoej til din kernefil:
> # Sound card
> controller pnp0
> device pcm0 at isa? port ? tty irq 5 drq 3 flags 0x15

Vad ska det stå där du skrivit '?'-tecken??
Eller ska det stå så bara?

Läste i 'man pcm', men som jag förstod det så skulle man "bara" skriva
detta för att sedan ladda kortet: "pnp 1 0 os enable port0 0x220 port1
0x530 port2 0x388 port3 0x370 irq0 5 drq0 1 drq1 3", sedan så skulle
kortet fungera. Stämmer det??
Jag vill (vågar) inte experimentera för mycket med kernelen i FreeBSD
ännu, jag vet inte hur jag ska göra om kernelen inte fungerar att boota
lixom.

(Är inte så haj på FreeBSD ännu...)

// Johan