Re: BSD-DK opstart

From: Kenneth Karlsson (none@kak--mail1.stofanet.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 20 Jan 1999 - 22:03:47 CET

From: "Kenneth Karlsson" <none@kak--mail1.stofanet.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--hotel.prosa.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: BSD-DK opstart
Date: Wed, 20 Jan 1999 22:03:47 +0100

jeg er med ..... Bor i Næstved, men transport er ikke noget problem
(firmabil når det er EDB relateret).

Nu kan jeg se at flere har præsenteret sig selv nærmere... så her kommer min
version :

Jeg er 28 år, og arbejder som IT-Konsulent for et mindre firma i Næstved
(http://www.combo.dk - den er under revision af yours truly !). Min
interesse for FreeBSD startede da en af mine chefer bad mig finde ud af
mulighederne for at lave et web-hotel (http://webhotel.combo.dk) på en
"gammel" IBM PC-Server 320 for vores trofaste kunder, som ikke ville
besværes af flere leverandører. Jeg kiggede noget på Linux, men havde så
mange problemer med installation o.s.v, at jeg ledte efter andre
alternativer, en søgning på "free unix" på yahoo, ledte mig på sporet, og
FreeBSD passer som fod i hose med en 320'er (EISA o.s.v).

Den eneste beklagelse jeg endnu har fundet ved FreeBSD er Token Ring, en af
mine store kunder (ca. 550 EDB arbejdspladser) ville gerne forsøge sig med
WEBservere baseret på unix men deres kabling er TR. Så det drømmer jeg lidt
om i øjeblikket.

Min erfaring med unix er endnu sparsom, men jeg har appetit på mere. Jeg må
indrømme at min interesse primært ligger i server formål, Windows is a fact
of life i store organisationer hvor jeg hovedsageligt sætter mine fødder, og
derfor er jeg mest interreseret i samarbejdet mellem Win(NT)(9x) og Unix.
Jeg holder mig bevidst uden om al kritik af diverse systemer, jeg gider
simpelthen ikke hører på det !

M.v.h
Kenneth