Re: Trafikmåling

From: Michael Larsen (none@MLarsen--tech-nic.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 13 Feb 1999 - 06:02:12 CET

Date: Sat, 13 Feb 1999 06:02:12 +0100
From: Michael Larsen <none@MLarsen--tech-nic.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: Re: Trafikmåling

Hej..

Der kan installerers MRGT (Multi Router Traffic Grapher) der med et vist
interval opsamler information på netkortet via SNMP.
Dette er ikke 100% presist da det jo som sagt kun opsamles i intervaler,
og giver "gennemsnitsværdier".
Eller kan men bruger Analog, men dette vil kun vise trafikken fra
en webserver, og ikke anden trafik til /fra maskinen !!
Der findes et utal at andre løsninger, men de løsninger jeg ellers
kender til er ret dyrer.... - HP-OV eller Netflow (cisco).

MRGT: http://ee-staff.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/mrtg.html

Analog: http://www.statslab.cam.ac.uk/~sret1/analog/

/Michael

--