Re: FreeBSD installation og PCMCIA

From: Sune Stjerneby (none@sst--hermes.koege-gym.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Aug 1999 - 11:35:22 CEST

Date: Thu, 5 Aug 1999 11:35:22 +0200
From: Sune Stjerneby <none@sst--hermes.koege-gym.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk, mojo@superusers.dk
Subject: Re: FreeBSD installation og PCMCIA

On Tue, Aug 03, 1999 at 08:38:15AM +0200, Morten Jørgensen wrote:

> Har nogen et godt bud på hvordan, jeg får installeret FreeBSD 3.1 på en
> ThinkPad 560?
>
> Den har intet CDROM-drev, men floppy og et NE2000 kompatibelt PCMCIA kort.
> Når jeg booter fra installationsdisketterne kan den ikke finde netkortet. Er
> det nødvendigt at lave en ny kerne til boot disketten, eller er der en
> nemmere løsning?

a)
   Brug NetBSD - der er god PCMCIA support paa kernel-niveau,
   den finder som regel diverse Ethernet-hardware uden problemer.

b)

   Brug PAO - et japansk projekt der arbejder parallelt med resten af
   FreeBSD-projektet for bedre laptop-support (se www.jp.freebsd.org).

FreeBSD finder PCMCIA hardware igennem en user-level daemon der ikke
findes paa bootfloppyen - denne er integreret med sysinstall paa
PAO-udgaven af install-floppyen (og du faar japansk/koreansk support
med som bonus AFAIR)

// Sune Stjerneby
<none@sst--hermes.koege-gym.dk.lh.bsd-dk.dk> {Herfoelge, Denmark, EU} [+45 23 47 38 49]
  -- "Berkeley UNIX: 22 Years on the VAX."
  -- http://hermes.koege-gym.dk/~sst/hardware.html <- workstation collection
  -- http://www.{Net,Free,Open}BSD.ORG
  -- "Contrary to popular belief, penguins are not the salvation of modern
      technology. Neither do they throw parties for the urban proletariat."
^[:wq!