Install-festen: Ønsker fra en nybegynder.

From: Torben G. Hansen (none@tgh--hotel.prosa.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Apr 1999 - 01:17:26 CEST

From: "Torben G. Hansen" <none@tgh--hotel.prosa.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@hotel.prosa.dk'" <none@bsd-dk--hotel.prosa.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Install-festen: Ønsker fra en nybegynder.
Date: Sun, 25 Apr 1999 21:17:26 +-200

Goddag og på forhånd tak.

Jeg er en af dem I vil møde på BSD-standen på fredag, jeg håber at I kan hjælpe mig godt igang med en server der skal placeres mellem internettet/eksten-bruger og mit LAN.
Dens opgaver har jeg tænkt skal være:
- NameServer og gateway
- DHCP-server, PPP-server
- KDE, Webmin og SAMBA(fileserver for MSworkstations)

Hvis en Workstation søger et nummer uden for 192.168.100.xxx åbnes en PPP-forbindelse til internettet og pakkerne sendes den vej.
Hvis en bruger logger på udefra via PPP tildeles denne et nummer fra DHCP-severens pulje.

Mit udstyr er købt i MultimediaCenteret:
CPU K6 233 AMD MMX
RAM 32 MB SD-RAM
MotherBoard TX-PRO 1 MB, 16 BIT LYDKORT
HD 2.1 GB SAMSUNG
FLOPPYDREV 1.44
VGA 2 MB TRIO 64V2
CD-ROM 32X LITE-ON OEM
KEYBOARD ACER WIN95 AT
MUS SANDBERG STANDARD SERIEL
NETKORT WISECOM 32 BIT PCI COMBO BNC/TP NE2000 COMP.

S3