SSH-foredrag hos NJLUG

From: Flemming Jacobsen <none_at_fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 7 Sep 2004 13:35:44 +0200
To: announce_at_bsd-dk.dk

Vores Michael "reverse" Knudsen afholder ssh foredrag hos NJLUG.
Mød op og vær med til at få et godt samarbejde op at stå.

        Hyg'
        Flemming

Herunder invitationen fra NJLUG.

Hejsa folkens

Efter en lang sommerferie er det igen blevet tid til foredrag hos NJLUG.
I år starter vi med et foredrag om SSH afholdt af Michael Knudsen.

Michael er 22 år gammel, læser datalogi ved AAU, begyndte med RedHat 5.1
tilbage i september 1998 (AOD-bølgen) og skiftede til OpenBSD i 2001.

Om foredragets indhold siger han
<snip>
Jeg vil forsoege at fortaelle om en raekke forskellige emner,
der alle har med SSH at goere:

    o Basal SSH (dette vil blive ret kort og nok
    hovedsageligt gennemgaa diverse angreb mod SSH)
    o Tunneler og forwarding
    o Noegler og agenter
    o SSH's escape menu
    o authpf authenticating gateway shell
    o SSH client session multiplexing (en af de nye features
    i OpenSSH 3.9)
    o Diverse smaating, nyttige idiomer etc.

Jeg har ikke taenkt mig at bruge tid paa at fortaelle om,
hvordan man installerer softwaren, ligesom jeg heller ikke vil
komme ind paa eksempelvis matematikken i RSA-kryptosystemet.

Min motivation er, at jeg har set mange anvende SSH uden reelt
at forstaa mulighederne og ofte ogsaa anvende det forkert.
Samtidig vil jeg gerne fortaelle om nogle ting, som relativt faa
kender til eller konkret forstaar, hvordan fungerer.

Jeg antager, at eventuelle tilhoerere har et kendskab til SSH
paa et basalt anvendelsesniveau, men der vil dog vaere en kort
introduktion til selve SSH og motivationen bag at bruge det
fremfor eksempelvis telnet og r-protokollerne.
</snip>

Tid: Foredraget afholdes mandag den 13. september kl 19:00

Sted:
Auditorie b3-104
Aalborg Universitet
Frederik Bajers Vej 7A
9220 Aalborg Ø

Jeg håber, at rigtig mange af jer kan komme.

Med venlig hilsen
Thomas Ledet
NJLUG kernen