FreeBSD og EIDE

From: Jonas Dabelsteen (none@jonas--xstream.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Jun 2001 - 13:52:33 CEST

From: "Jonas Dabelsteen" <none@jonas--xstream.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@announce--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD og EIDE
Date: Fri, 15 Jun 2001 13:52:33 +0200

Hey folkens

Har lige opgradet mit system "lidt".. dvs.

Købt en ABIT HodRot 100(ATA100 Controller), 3 stk. IBM ATA100 45GB og et
pioneer DVD også ATA100 (alt mit gamle grej har kæresten overtaget)

Så kommer vi til det sjove med at få smidt FreeBDS på... først kan jeg ikke
boote fra mit CDROM-DREV - hmmm ok... så laver jeg en bootdisk til cdrom
installation.... den kan ikke finde mit cdromdrev...... Så smider jeg
FreeBDS ind på harddisken til en HD installation laver en bootdisk og prøver
igen.... Så kan den ikke finde mine harddiske ?? hvad er der galt... BSD
stadig ikke EIDE kompatibelt ???

Er der noge der har nogle ider / løsninger på det problem, eller har været
ude for det samme??

Jeg har prøvet at finde nogle Unix drivere til den Abit HodRot, men er ikke
stødt på nogle :(

Venlig hilsen / Best Regards

Jonas Dabelsteen
Tech.
Xstream
Aahusgade 88, 4
2100 Copenhagen
Denmark
Phone : +45 35 55 65 65
Fax : +45 35 55 65 37
Danish Version - http://www.xstream.dk
English Version - http://www2.xstream.dk

Microsoft: Where do you want to go today?
Linux: Where do you want to go tomorrow?
FreeBSD: Are you guys coming or what?